Gazeta codzienna

Sztuka. Kultura. Nauka.

* * *

Merkuriusz Polski dzieje wszystkiego świata w sobie zamykający dla informacji pospolitej. Od 3 stycznia 1661.
2020-04-25
W sprawie bezczynności wokół naprawy nieczynnego dla podróżnych lotniska

Prezydentowi miasta przypomnieliśmy sprawę "zepsutego" lotniska.

Samoloty z turystami do Sandomierza- nie lądują.

(Zdjęcie archiwalne -siedziba PZL Mielec Cargo sp. z o.o.)

 List w sprawie lokalizacji lotniska pasażerskiego dla Tarnowa i Sandomierza

do Prezydent Miasta Mielec

Szanowni Państwo, 

W dokumentach planuje się budowę kolejnego portu loniczego Kraków- Sandomierz. Nazwa Kraków- Sandomierz, jaka proponuję, jest właściwa aby przyciągnąc turystów do tego portu lotniczego. 
 
Proszę o opinię w sprawie możliwości wykorzystania spółki miejskiej "Lotnisko Mielec Sp. z o.o."  w celu podjęcia prac nad dostosowaniem istniejących obiektów do roli tymczasowego terminalu pasażerskiego. 
 
Budowa dróg kołowania nie jest konieczna, samoloty kołowałyby tylko na pasie startowym. 
Chcę powtórzenia sucesu lotniska pasażerskiego w Pardubicach- w Mielcu. W Pardubicach zatrudniono zespół pracowników z czaskich linii lotniczych Czech Airlines. Hana Smejkalowa, szef zarządu lotniska, pochodzi z linii lotniczych Czech Airlines, i ma zamiar stworzyć z tego portu rodzaj regionalnego portu lotniczego. Zaczynając z maleńkim terminalem, teraz zbudowano duży terminal lotniczy.
To samo jest możliwe w Mielcu, ale wymaga zmiany polityki władz miasta. Obecny zarządca mógłby także pokierować procesem przebudowy portu do roli regionalnego portu dla liniii lotniczych- czarterowych i pasażerskich. Lub pozyskanoby innych managerów, którzy poprowadziliby ten proces. W rozmowie z redakcją były zarządca Pan Skubisz nie był zwolennikiem przebudowy portu lotniczego Mielec do roli portu pasażerskiego, ale być może- pod wpływem władz miasta- zmieniłby zdanie. 
Chcę by port lotniczy powstał na takiej samej zasadzie jak w Pardubicach. Opis:
 
 
Pardubicach - niewielkim czeskim mieście gdzie działa port lotniczy, na terminal pasażerski zaadoptowano stary hangar lotniczy. Jako że lotnisko rozwinęło się i obsługuje 120 tys. pasażerów rocznie, pasażerowie nie mieszczą się i muszą oczekiwać przed terminalem- hangarem. Obecnie powstał nowy ogromny terminal i jest  czynny.
Chcę, by na tej samej zasadzie powstało lotnisko w Mielcu- obsługujące na początku loty samolotów czarterowych i loty krajowe, a z czasem - tanie linie lotnicze. 
 
Trudno się pozbyć wrażenia, że te same inwestycje: budowa międzynarodowego portu lotniczego, budowa terminalu pasażerskiego dla lotów międzynarodowych- są możliwe technicznie i ekonomicznie w Mielcu
Poprzedni list w sprawie:
 
Tak się złożyło, że ze względu na status prawny, dość prosto można uruchomić pasażerską komunikację lotniczą z portu lotniczego w Mielcu

Nawet miejscowy przewoźnik pasażerski planuje wejście na rynek pasażerskich przewozów lotniczych. Lecz niestety- w Mielcu nie ma terminalu pasażerskiego z prawdziwego zdarzenia, a zorganizowanie tymczasowego portu pasażerskiego w terminalu odpraw pasażerskich lokalnego przewoźnika pasażerskiego to tylko jeden z naszych pomysłów tymczasowego rozwiązania tej kłopotliwej sytuacji, w jakiej znalazł się, naturalnie chyba rozwijający się tutejszy port lotniczy- lub prawie port lotniczy, bo pozbawiony terminalu z prawdziwego zdarzenia.

Proponuję aby w Mielcu powstał regionalny port lotniczy Kraków- Sandomierz, początkowo dostosowany do lotów krajowych. Do Warszawy, do Gdańska, do Szczecina etc. 

Przed 10 laty wystosowałem do Państwa propozycję otwarcia pasażerskiego portu lotniczego w Mielcu
Mielec stoi przed wielką szansą uruchomienia pasażerskiego portu lotniczego w pobliżu. Są też krajowi przewoźnicy którzy mogliby wystartować w przetargu na obsługę połączenia Mielec/Tarnów- Warszawa, jeśli takie loty zrealizowanoby. Subwencjonowane loty Warszawa- Zielona Góra obsługują linie LOT. 
Port lotniczy w Mielcu zmieniłby nazwę na port lotniczy Kraków- Sandomierz lub Tarnów (Mielec), a terminal tymczasowy mógłby powstać wg mojego pomysłu na przykład w budynku starej wieży kontroli lotów. Pasażerowie byliby dowożeniu do portu lotniczego Tarnów (Mielec) autobusem z centrum Tarnowa. Mały, kilkunastomiejscowy samolot przewoziłby pasażerów do Warszawy, inny proponowany kierunek podróży lotniczej to Gdańsk.
Chcę,  aby wzorem miasta Zielona Góra samorządy Mielca i Tarnowa przeznaczyły coroczną dotację na dofinansowanie połączeń do Warszawy, tak aby były one w cenie ok. 130- 150 PLN za bilet w taryfie standardowej. Roczny koszt subwencji wyniósłby około 2- 5 mln PLN. Chcę, aby do finansowania przewozów dołożył się także Urząd Marszałkowski woj. podkarpackiego oraz samorządy miast Tarnów, Mielec, Dębica czy Tarnobrzeg. 
Od opublikowania i rozesłania koncepcji utworzenia portu pasażerskiego dla Tarnowa w Mielcu mija ponad 10 lat. Chcę aby obecnie te plany przybrały realnych kształtów, i aby samorząd miasta Mielec najpierw dofinansował utworzenie tymczasowego terminalu portu pasażerskiego, a następnie, aby powstał oddzielny budynek tymczasowego terminala lotniczego portu pasażerskiego dla Tarnowa w Mielcu
Za kilka lat można starać się o dostosowanie wyposażenia lotniska w Mielcu do obsługi połączeń pasażerskich. To władzom miasta powinno najbardziej zależeć na utworzeniu w Mielcu lotniczego portu pasażerskiego, co przecież wygeneruje nowe miejsca pracy w samym porcie lotniczym jak i w otoczeniu portu. Sądzę że przez kolejne lata port w Mielcu mógłby się rozwinąć, i po budowie dróg kołowania i rozbudowie infrastruktury mógłby obsługiwać także tanie linie lotnicze, jako kolejny port lotniczy regionu. 
Przed laty dokonywano analiz, które wskazywały na duży popyt na nowy port lotniczy właśnie w otoczeniu Tarnowa. Wykorzystanie istniejącego już portu lotniczego w Mielcu dla obsługi regionu lotami pasażerskimi wydaje się sensowne i logiczne. Bliskość innych portów lotniczych jest tylko niewielką przeszkodą- cały region Tarnowa przecież nie posiada swojego portu lotniczego. 
Przykładem portu lotniczego skoncentrowanego na subwencjonowanych lotach krajowych jest port lotniczy w Zielonej Górze. Od 41 lat obsługuje on loty krajowe do Warszawy. Władze Mielca mogą powtórzyć ten model biznesowy, a wykonywanie takich połączeń jest możliwe ekonomicznie przy relatywnie niewielkich dotacjach do prowadzenia tej działalności. 
Mogę przesłać dokumenty dot. przetargów na wykonywanie pasażerskich połączeń lotniczych z dofinansowaniem samorządu, dzięki którym działa pasażerski port lotniczy w odległym o 33 km od Zielonej Góry mieście Babimost. W odróżnieniu od portu w Mielcu, ten port lotniczy obsługuje rejsowe połączenia krajowe. 
Zachęcam do podjęcia starań na rzecz przebudowy lotniska w Mielcu do roli małego, krajowego portu lotniczego. Jest to ekonomicznie możliwe, bo port ma już prawne dopuszczenie do obsługi 10 tys. pasażerów rocznie, a władze miasta powinny się starać w maksymalnym stopniu wykorzystać dostępną infrastrukturę dla poprawy dostępności komunikacyjnej miasta i regionu. 
Przykładem może być nowo-otwarty port lotniczy w Olsztynie- Szymanach, który jednakże, chcąc obsługiwać loty międzynarodowe, musi zatrudniać znacznie większą liczbę pasażerów. Port krajowy, dla niewielkich samolotów, może działać już przy obecnym zatrudnieniu portu lotniczego w Mielcu, bo z takim samym zatrudnieniem port lotniczy Epinal we Francji obsługuje loty pasażerskie. Jeśli samorząd miasta Mielec zdecydowałby o uruchomieniu pasażerskiego portu lotniczego, pozwoliłoby to na lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury, przy relatywnie niewielkich dotacjach. 


Polecam ostatnie nasze publikacje na temat propozycji budowy terminalu dla samolotów pasażerskich przy porcie lotniczym w Mielcu,
http://mielecka.blogspot.com/




Pytania do radnych miejskich:
Odpowiedzi opublikujemy

- co władze miasta sądzą o pomyśle dostosowania portu w Mielcu do obsługi połączeń pasażerskich i otwarcia go na nowo jako port lotniczy Tarnów- Tarnobrzeg w Mielcu?

- co władze miasta sądzą o wprowadzeniu połączeń lotniczych Warszawa- Tarnów (Mielec) z dowozem pasażerów autobusem do centrum Tarnowa?

- Czy władze miasta są skłonne wydać ok. 2-3 mln PLN na terminal pasażerski (nowy lub używany) w porcie lotniczym w Mielcu? Czy możliwe jest dostosowanie któregoś z istniejących w pobliżu pasa startowego budynków lub pawilonów jako tymczasowego terminalu pasażerskiego w Mielcu? Wówczas konieczna inwestycja byłaby jeszcze mniejsza.

- Co władze miasta sądzą o pomyśle uruchomienia- na początek- połączeń krajowych, pasażerskich, do portu lotniczego w Mielcu, i o zmianie jego nazwy na obejmującą większe miasta w pobliżu? 

Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Rzeszowska.pl 

 

 www.mielecka.pl
Redakcja: Dol. Ziel. 24a, Ziel Góra
2020-04-27
List do UM- koleją z Rzeszowa do Mielca bez przesiadek

Otrzymałem list:

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz 
Date: wt., 7 gru 2021 o 14:32
Subject: Fwd: Pytanie do władz miasta Mielec: kolej aglomeracyjna z Rzeszowa do Mielca
To: 


Przypomnienie

---------- Forwarded message ---------
Od: Anna Karwacka 
Date: śr., 6 gru 2017 o 09:06
Subject: RE: Pytanie do władz miasta Mielec: kolej aglomeracyjna z Rzeszowa do Mielca
To: Adam Fularz 
Cc: Edward Tabor 


Szanowny Panie,

uruchomienie połączenia kolejowego Mielec-Rzeszów (naziemne metro) z wykorzystaniem starej bocznicy kolejowej mogłoby być alternatywą dla obecnego połączenia drogowego między Mielcem i Rzeszowem. Dyskusja nad takim planem będzie miała sens jednak dopiero wtedy gdy uda się zrealizować inwestycję rewitalizacji linii kolejowej L25 Dębica- Mielec-Ocice (Tarnobrzeg). Gdy Mielec powróci na mapę połączeń pasażerskich otworzą się nowe możliwości. Ich wprowadzenie w życie musi być jednak oparte na rachunku ekonomicznym uwzględniającym bilans kosztów i możliwych do osiągnięcia efektów. 

 

Z poważaniem,

Anna Karwacka

Kierownik Biura Promocji i Obsługi Inwestora

tel. +48 607246170

 

Urząd Miejski w Mielcu

ul. Żeromskiego 26

39-300 Mielec

www.mielec.pl

 

 

 

From: Adam Fularz 
Sent: Monday, November 13, 2017 10:00 AM
To: Anna Karwacka
Subject: Re: Pytanie do władz miasta Mielec: kolej aglomeracyjna z Rzeszowa do Mielca

 

Do UMWP

Szanowni Państwo,

 

 Bocznicę - łącznicę kolejową Mielec- Rzeszów w roku 2000 wykreślono z ewidencji PKP PLK, jest to w tej chwili bocznica prywatna. 

Czy władze Mielca są zainteresowane wznowieniem połączeń na trasie Mielec- Rzeszów? Czy wówczas byłaby szansa na  rewitalizację w/w. łącznicy Mielec- Rzeszów? Pozwala ona skrócić czas podróży o ok. 10-15 minut. Łącznica mogłaby pozostać własnością prywatną. Konieczne jest odtworzenie zjadu z linii Rzeszów- Tarnów na tą łącznicę.

 

Bez użycia łącznicy przypuszczalnie połącznienie nie będzie miało sensu ekonomicnego- zbyt długi czas podróży przy braku użycia łącznicy.

Ilustracje:


-- 

Pozdrawiam,

 

W dniu 13 listopada 2017 08:08 użytkownik Adam Fularz  napisał:

 

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz 
Data: 26 października 2017 21:32
Temat: Pytanie do władz miasta Mielec: kolej aglomeracyjna z Rzeszowa do Mielca
Do: Anna Karwacka 



 

Do UM Mielec

Szanowni Państwo,

W ostatnich dekadach w krajach Unii Europejskiej uruchomiono wiele systemów pre- metra (o nazwach handlowych S-bahn, RER, light rail) wykorzystujących naziemną siec kolejową miast i aglomeracji europejskich do uruchomienia systemów metra i pre- metra naziemnego o parametrach typowych dla sieci metra:
- częstotliwość ruchu co 10 - 20- 30 minut w ciągu dnia
- obsługa większości obszaru zurbanizowanego, budowa nowych przystanków
- szereg linii przecinających aglomeracje z gęstą i częstą ofertą przewozową
-unifikacja systemu biletowego  transportu naziemnego miejskiego z ofertą systemu biletowego systemu pre- metra.

W tymże celu wykorzystano zarówno linie zelektryfikowane danej aglomeracji, jak też i linie bez trakcji elektrycznej, wprowadzając system często kursujących wagonów motorowych (autobusów szynowych).

Interesuje mnie, jakie jest stanowisko Państwa urzędu w sprawie wprowadzenia systemu pre- metra, metra naziemnego w Państwa aglomeracji? Schematy połączeń załączam. Interesuje mnie połączenie Mielec- Rzeszów.

Ilustracje tego połączenia są w załączniku.


--

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

 www.mielecka.pl
Redakcja: Dol. Ziel. 24a, Ziel Góra
2020-04-27
Mężczyzna podsumował przemianę mediów w obliczu pandemii, jego słowa są popularne na całym świecie
Mężczyzna podsumował przemianę mediów w obliczu pandemii, jego słowa są popularne na całym świecie, napisał m.in.
"Media, którym ufałem przez całe życie, przekształciły się w te przewidywalne maszyny propagandowe, wzmacniając informacje, które im się podobały, i ignorując informacje, których nie lubiły. Zdałem sobie sprawę, że aby zobaczyć cały obraz, muszę prześledzić szeroką grupę źródeł o szerokim spektrum opinii i wyciągnąć własne wnioski." wg https://www.coryzue.com/writing/coming-clean/
 
--

wybrał:

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

2020-04-27
Pytania- O sposób obsługi korespondencji w Radzie miasta
do p. Wojewoda Podkarpacki

Szanowni Państwo,
Proszę o interwencję w sprawie Rady Miasta Mielec. Od wielu lat tamtejsza Rada działa źle, mam wrażenie że jej przewodniczący osiągnął wiek emerytalny, i nie zna nawet współczesnych zasad obsługi korespondencji. Proszę o wyjaśnienie czy osoba ta jest w stanie zdrowia umożliwiającym pracę na tym stanowisku. Być może obserwacje jakie odniosłem mają swoją przyczynę w stanie zdrowia tej osoby. Zwróciłem się do Rady Miasta kilkakrotnie, jej przewodniczacy zaś zaś- nielegalnie i niezgodnie z prawem- gdzieś indziej skierował moją korespondencję, w ogóle mnie o tym nie informując. Nie dostałem żadnych uchwał Rady w sprawie.

Mniemam na podstawie obserwacji obiegu dokumentów, że nie jest on upoważniony do kontynuowania pracy jako Przewodniczący Rady, nie zna nawet sposobu załatwiania spraw i wniosków do tejże Rady kierowanych, bowiem nie przypominam sobie jakiejkolwiek odpowiedzi zgodnej z prawem zwyczajowym albo z przepisami administracyjnymi,

Mielecki Urząd Miejski od wielu lat źle działa. Miasto jest bardzo skaźone, prawdopodobnie to z tej przyczyny umarł poprzedni prezydent. Dane medyczne wskazują na znaczne podwyższenie ilości chorób i obniżony stan zdrowia osób z Mielca. Bardzo trudno jest się skontaktowac z tymi osobami. 
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Redakcja www.mielecka.pl
Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra
WOJEWODA PODKARPACKI Rzeszów, 2021-04-12
ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów
 
P-II.40.39.2021
 
Pan
Adam Fularz
 
Redakcja www.mielecka.pl
Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra
 
W odpowiedzi na e- maila z dnia 18 marca 2021r. dotyczącego załatwiania spraw i wniosków
kierowanych do Rady Miasta Mielca przez przewodniczącego rady pragnę wyjaśnić, co
następuje:
Wojewoda pismem z dnia 26 marca 2021r.znak:P-II.40.39.2021 wystąpił do
Przewodniczącego Rady Miejskiej w Mielcu z prośbą o ustosunkowanie się do zarzutów
podnoszonych w Pana e-mailu, a dotyczących nieprawidłowości w działaniach
przewodniczącego związanych z załatwianiem przez niego korespondencji kierowanej do
Rady Miasta Mielca.
Z wyjaśnień przedłożonych wojewodzie w dniu 2 kwietnia 2021r. przez przewodniczącego
rady wynika, że wielokrotnie występował Pan do Prezydenta Miasta Mielca i do Rady
Miejskiej w Mielcu z propozycją utworzenia w Mielcu pasażerskiego portu lotniczego, na
które to pisma każdorazowo otrzymywał Pan wyczerpujące odpowiedzi.
Jak dalej wyjaśnia przewodniczący rady w obecnej kadencji organów gminy skierował Pan
pismo do Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 5 marca 2021 r. w przedmiocie powiększenia listy
czynnych w ruchu pasażerskim portów lotniczych Podkarpacia, zawierające żądanie zmiany
dokumentów planistycznych, strategii i planów tak, aby umożliwić oferowanie takich
połączeń lotniczych także na poziomie Rady Miasta Mielca oraz naprawy lub przygotowania
niewielkiego terminalu odlotów samolotów pasażerskich i uruchomienia na sezon letni 2021
 
terminalu pasażerskiego o nazwie „Port lotniczy Sandomierz/Mielec”. Pismo powyższe
zostało zakwalifikowane jako wniosek w rozumieniu art. 241 kpa, i skierowane do Komisji
Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Mielcu celem zajęcia stanowiska
w przedmiotowej sprawie. Po zapoznaniu się z opinią Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,
Rada Miejska w Mielcu działając na podstawie art. 18b ust. 1 ustawy z dnia
8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 242§1 i art. 243 kpa, podjęła uchwałę
Nr XXX/330/2021 z dnia 25 marca 2021 r., którą postanowiła o przekazaniu Pana wniosku do
Prezydenta Miasta Mielca jako organu właściwego do jego rozpatrzenia, o czym został Pan
zawiadomiony w dniu 29.03.2021 r.
Dalej z wyjaśnień przewodniczącego rady wynika, że w okresie wcześniejszym zostały
złożone do Prezydenta Miasta Mielca dwa pisma dotyczące lokalizacji portu lotniczego:
1) pismo z dnia 14 listopada 2020r. pn: „List w sprawie lokalizacji lotniska
pasażerskiego dla Tarnowa i Sandomierza”, które zostało zakwalifikowane jako
wniosek w rozumieniu art. 241 kpa, rozpatrzone przez Prezydenta Miasta Mielca
i zakończone zawiadomieniem wnioskodawcy o sposobie załatwienia wniosku z dnia
3 grudnia 2020r.,znak: OA.1510.14.2020 r.;
2) pismo z dnia 12 sierpnia 2019r. pn:„Wniosek do władz miasta Mielca
o powołanie pasażerskiego portu lotniczego”, które zostało zakwalifikowane jako
wniosek w rozumieniu art. 241 kpa, a w części dotyczącej pytań dla radnych, zostało
skierowane do Biura Rady Miejskiej. Wniosek w/w został następnie rozpatrzony
przez Prezydenta Miasta Mielca, zaś postępowanie zostało zakończone
zawiadomieniem Pana jako wnioskodawcy o sposobie załatwienia wniosku pismem
z dnia 4 września 2019 r., znak: OA.1510.5.2019 r.
Oba w/w pisma były skierowane do Prezydenta Miasta Mielca i zostały przez niego
rozpatrzone, o czym został zawiadomiony wnioskodawca.
Natomiast jak wyjaśnia dalej przewodniczący rady w/w pisma zawierały w swojej końcowej
treści zapis: „Pytania do radnych miejskich – odpowiedzi opublikuje-.”, i w tej części
w ocenie przewodniczącego nie spełniały wymogu wniosku, wobec powyższego w tym
fragmencie nie zostały zakwalifikowane jako wniosek i nie zostały skierowane do Rady
Miejskiej w Mielcu. Zdaniem przewodniczącego zamieszczone pytania stanowiły pochodną
działalności dziennikarskiej wnioskodawcy i do indywidualnej oceny radnych należała
decyzja o udzieleniu odpowiedzi na zamieszczone pytania, które następnie jako stanowiska
indywidualnych osób pełniących funkcje publiczne miałyby zostać opublikowane w portalu
 
wnioskodawcy. W treści obu pism, zawarto sformułowanie „Pytania do radnych miejskich –
odpowiedzi opublikujemy”, a użyta liczba mnoga świadczy zdaniem przewodniczącego, że
wnioskodawca nie oczekiwał odpowiedzi wyrażonej uchwałą Rady Miejskiej w Mielcu, lecz
odpowiedzi (stanowisk) poszczególnych radnych indywidualnie.
Ustosunkowując się do zarzutów Pana kierowanych wobec Przewodniczącego Rady Miejskiej
w Mielcu w przedmiocie załatwiania spraw i wniosków kierowanych do Rady Miasta Mielca,
pragnę wyjaśnić, co następuje:
Zgodnie z brzmieniem art. 241 kpa przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy
ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania
nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Z kolei zgodnie z art.  242 §  1 kpa wnioski składa się do organów właściwych ze względu na
przedmiot wniosku.
W przedmiotowej sprawie pismo Pana skierowane do radnych Miasta Mielec z dnia 5 marca
2021r. dotyczące powiększenia listy czynnych w ruchu pasażerskim portów lotniczych
Podkarpacia oraz naprawy lub przygotowania niewielkiego terminalu odlotów samolotów
pasażerskich i uruchomienia go na sezon letni 2021r. - zostało w ocenie organu nadzoru
prawidłowo skierowane przez przewodniczącego rady jako wniosek do zaopiniowania do
Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Mielcu, a następnie skierowane na
radę, która po rozpatrzeniu w/w wniosku podjęła uchwałę Nr XXX/330/2021 z dnia 25 marca
2021r. o przekazaniu wniosku do Prezydenta Miasta Mielca jako organu właściwego do jego
rozpatrzenia. Powyższe działania przewodniczącego rady należy uznać za zgodne z prawem,
albowiem przedmiot wniosku dotyczył działalności prezydenta jako organu wykonawczego
w zakresie gospodarowania mieniem gminnym, zgodnie z brzmieniem art. 30 ust. 2 pkt 3
ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2020r,poz, 713). Z kolei
w części wniosku dotyczącym zmiany planów rozwoju lotniska zdaniem organu nadzoru
słusznie rada uznała się za niewłaściwą do podejmowania jakichkolwiek rozstrzygnięć, gdyż
organem, który opracował zrównoważoną strategię rozwoju lotniska pozostaje Spółka
Lotnisko Sp.z o.o w Mielcu.
Odnosząc się natomiast do zarzutów dotyczących sposobu załatwienia przez
przewodniczącego rady pozostałych Pana pism tj.z dnia 14 listopada 2020r. oraz pisma z dnia
11 sierpnia 2019r. złożonych pn: „List w sprawie lokalizacji lotniska pasażerskiego dla
Tarnowa i Sandomierza” oraz „Wniosek do władz miasta Mielca o powołanie pasażerskiego
 
portu lotniczego”- wojewoda nie dopatrzył się w ich przypadku naruszenia procedury
rozpatrywania , o której mowa w przepisach kpa.
Oba pisma zostały skierowane do Prezydenta Miasta Mielca i zostały przez niego
rozpatrzone, o czym świadczy zawiadomienie wnioskodawcy o sposobie załatwienia w/w
wniosków ( pismo z dnia 4 września 2019r i z dnia 3 grudnia 2020r.).Jest to prawidłowe
działanie organu, który po zbadaniu i rozpatrzeniu wniosku jest obowiązany zawiadomić
wnioskodawcę o sposobie załatwienia wniosku. Wnioski w/w nie zostały skierowane przez
przewodniczącego pod obrady rady miejskiej, albowiem ich adresatem był Prezydent Miasta
Mielca, który rozpoznał je zgodnie z właściwością.
Dodatkowo należy wskazać, że ponieważ pisma powyższe w swej końcowej treści posiadały
zapis w brzmieniu: „Pytania do radnych miejskich – odpowiedzi opublikujemy.”, można się
zgodzić z prezentowanym stanowiskiem przewodniczącego rady, który przyjął, iż
wnioskodawca skierował pytania do radnych jako osób pełniących indywidualnie funkcje
publiczne i odpowiedzialnych wobec wyborców, zatem to od samych radnych należało
oczekiwać odpowiedzi na zadane pytania, które następnie miały zostać opublikowane przez
redakcję, którą Pan reprezentuje. Z tych też względów w/w pytania nie zostały skierowane
pod obrady rady miejskiej.
Reasumując, w ocenie organu nadzoru kwestionowane przez Pana działania podejmowane
przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Mielcu w przedmiocie sposobu załatwiania
wniosków kierowanych do Rady Miejskiej w Mielcu należy uznać za prawidłowe i nie
naruszające określonych przepisami prawa kompetencji organów gminy.
 
Z up. WOJEWODY PODKARPACKIEGO
 
(-)
Marcin Zaborniak
DYREKTOR GENERALNY URZĘDU
(Podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym)
      
2020-05-02
Holokaust zaczynał się podobnie

Holokaust zaczynał się podobnie.

Przenieśmy się na chwilę myślami, wyobraźnią we wczesne lata 30. do Berlina. Znajdujemy się prawie w centrum Berlina, ta dzielnica nazywa się bawarska, trzy przystanki od ogrodu zoologicznego. Jest tam, gdzie dzisiaj jest stacja metra, park bawarski. I oto jednego dnia, w tych wczesnych latach 30. na ławkach pojawia się napis: „Żydom nie wolno siadać na tych ławkach”.
Można powiedzieć nieprzyjemne, to jest nie fair, to nie jest OK, ale w końcu jest tyle ławek dookoła, można usiąść gdzie indziej, nie ma nieszczęścia.
… jest tam basen pływacki, napis: „Żydom zabroniony wstęp do tej pływalni”. Można znów powiedzieć, nie jest to przyjemne, ale w końcu Berlin ma tyle miejsc, gdzie można się kąpać, tyle jezior, tyle kanałów, prawie Wenecja. Jednocześnie gdzieś indziej pojawia się napis: „Żydom nie wolno należeć do niemieckich związków śpiewaczych”. No to co, niech sami chcą śpiewać, muzykować, niech się zbiorą, będą śpiewali, okej.
Potem pojawia się napis i rozkaz „dzieciom żydowskim, niearyjskim, nie wolno się bawić z dziećmi niemieckimi, aryjskimi”. Będą się bawić same. A potem pojawia się napis: „Żydom sprzedajemy chleb i produkty żywnościowe tylko po godzinie 17”. To już jest utrudnienie, jest mniejszy wybór, ale w końcu po 17 też można robić zakupy.
Uwaga, uwaga, zaczynamy się oswajać z myślą, że można kogoś wykluczyć, że można kogoś stygmatyzować, że można kogoś wyalienować. I tak powolutku, powolutku, stopniowo, dzień za dniem, ludzie zaczynają się oswajać z tym, i ofiary, i oprawcy, i widzowie, świadkowie.
Wszyscy, którzy to widzą, zaczynają się oswajać i zaczynają przywykać do myśli i do idei, że ta mniejszość, która … jest inna, że ona może być wypchnięta ze społeczeństwa, że to są ludzie inni, obcy, ludzie, którzy roznoszą ZARAZKI, EPIDEMIE.

źródło: youtube.com

--

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra


Notice: Undefined variable: translation in /home/wieczornapl/domains/wieczornapl.cfolks.pl/public_html/section/variable.php on line 11

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/wieczornapl/domains/wieczornapl.cfolks.pl/public_html/section/variable.php on line 11

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/wieczornapl/domains/wieczornapl.cfolks.pl/public_html/section/variable.php on line 11
{"news":"news","company-skill":"company-skill","slider":"slider","menu":"menu","submenu":"submenu","language":"language","cookie":"cookie","logo":"logo","header":"header","separator":"separator","footer":"footer"}